مقالات

انواع بادام و خواص فوق العاده آن

خواص انواع بادام

بادام یکی از مغزهای مفید و مغذی در انواع آجیل مخلوط و خشکبار می باشد. این ماده سرشار از ویتامین ها ، چربی های غیر اشباع و مواد معدنی که یک خوراکی مغذی محسوب می شود. در واقع این دانه سرشار از ویتامین های گروه B و همچنین ویتامین E بوده علاوه بر این دارای سطح بالایی از مواد معدنی است. در این متن به بررسی خواص انواع بادام می پردازیم تا بیشتر با این دانه و مغز پرخاصیت آشنا شوید.

خواص انواع بادام

بادام درختی

یکی از متداول ترین نوع بادام می باشد. در واقع این مغز از درخت بادام که درختی بومی در ایران است حاصل می شود. بادام درختی در پوسته ای قرار دارد و یک مغز خوراکی با پوسته نازک قهوه ای رنگ روی آن قرار دارد که طعم بی نظیری دارد. ضمن اینکه از خلال بادام در غذاها و خوراکی های مختلف استفاده می شود.

خواص بادام درختی

بسیار موثر در بهبود سلامت مغز

کنترل خوب قند خون و جلوگیری از بیماری دیابت

جلوگیری از بیماری قلب و عروقی

حفظ و شادابی پوست و بهبود زخم ها در پوست

بهبود شرایط گوارش و افزایش سلامت معده

حفظ سلامت دندان و استخوان

خواص انواع بادام

بادام هندی

اگر بخواهیم بادام هندی را خوشمزه ترین آجیل معرفی کنیم بزرگ نمایی نیست. بادام هندی بسیار مورد استقبال مصرف کنندگان آجیل و خشکبار قرار گرفته است. بادام هندی دارای طبع گرم است. اصالتا برزیلی است اما در هند، تانزانیا، سریلانکا ،نیجریه و کنیا کشت می شود. شما می‌توانید از فروشگاه آنلاین آزیلی برای خرید بادام هندی اقدام کنید و در سریعترین زمان ممکن سفارش خود را دریافت کنید.

خواص بادام هندی

لاغری و کاهش وزن

کاهش فشار خون بالا و کلسترول و چربی خون

تقویت توانایی باروری در آقایان

سم زدایی و درمان کبد چرب و بیماری های مربوط به کبد

انواع بادام

بادام زمینی

این نوع بادام از جمله تنقلات خوشمزه و پرطرفدار است که خواص و فواید بسیار زیادی دارد. ارزش غذایی بادام زمینی بسیار زیاد است و این دانه منبعی غنی از پروتئین ها مختلف است. اما آمینو اسید ضروری مانند لیزین، سیستین و میتونین را در خود ندارد و به همین دلیل به ورزشکاران پیشنهاد می شود.

خواص بادام زمینی

با مصرف بادام زمینی خستگی به شدت برطرف می شود

مبارزه با سرطان های مختلف

کمک به ترشح سروتونین در بدن و مبارزه با افسردگی

سلامت استخوان های بدن به دلیل مقدار زیاد آهن و کلسیم

موثر در درمان بسیاری از بیماری های قلبی عروقی ، آلزایمر و عفونت

بادام

مشخصات بادام خوب

  • درشتی دانه
  • سطح صاف و بدون چروکیدگی مغز
  • عدم وجود لک و خوردگی
  • یک دست بودن بافت بادام
  • تردی و طعم مطبوع
  • عدم وجود تلخی و تندی
جمع بندی

بادام یکی از مهم ترین و دوست داشتنی ترین آجیل های است که اغلب افراد به آن علاقمند هستند. شما می توانید این خوراکی را در زمان های مختلف مصرف کنید. یکی از بهترین مغزهای است که افراد از مصرف آن لذت می برند. این نوع آجیل دارای انواع متنوعی است که هر کدام طرفداران خود را دارد. در این متن هر آنچه لازم بود تا درباره خواص انواع بادام بدانید بیان شد. هر یک از انواع بادام مزایا و کاربرد های خاص خود را دارد. برای خرید این مغز بی نظیر و خوشمزه می توانید به فروشگاه آنلاین آزیلی مراجعه کرده و خرید اینترنتی و بدون هیچگونه دغدغه ای ضمن اینکه آجیل با کیفیت تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *