مقالات

فواید درمانی بی نظیر گردو

فواید درمانی گردو

گردو به عنوان یکی از چهار مغز اصلی که آیتم مهمی در آجیل مخلوط نیز می باشد. از آنجایی که فواید درمانی گردو بیشمار می باشد. این مغز دارای عناصر مس، فسفر، ویتامین B6، منگنز و ویتامین Eو سایر موارد می باشد که خواص بی شماری برای بدن افراد دارد.

فواید درمانی گردو

سلامت استخوان های بدن

گردو به دلیل داشتن اسید آلفالینولینک با التهاب ها مبارزه می کند و خطر شکستگی استخوان را پایین می آورد و از پوکی زودرس استخوان جلوگیری می کند.

کمک به لاغری

گردو به دلیل فیبر بالایی که دارد از گرسنگی زود هنگام جلوگیری می کند. به همین خاطر مصرف چند گردو در روز کاهش وزن را برای شما به همراه دارد.

سلامت قلب

گردو حاوی امگا 3 ، ویتامین E منیزیم و همچنین اسید فولیک می باشد. تمامی این موارد مواد مغذی و لازم برای سلامت قلب می باشند.

کمک به درمان سرماخوردگی

گردو به خاطر داشتن امگا3 ، امگا 6 ، امگا 9 ، منیزیم و کلسیم در درمان سرماخوردگی موثر می باشد.

عملکرد مغز

فواید درمانی گردو برای مغز به دلیل اسیدهای چرب امگا 3 است. با خوردن گردو در وعده غذایی صبحانه بسیار کمک کننده و در پیشگیری از زوال عقل موثر است.

کمک به تشکیل غضروف

گردو سرشار از مس و منیزیم است. از آنجایی که مس نقش زیادی در حفظ کلاژن استخوان ها و تقویت بافت ها دارد و منیزیم هم به دلیل جذب کلسیم، در غضروف سازی بسیار موثر هستند.

پیشگیری از گرفتگی عروق

چربی ها مفید موجود در گردو کلسترول بد خون را کاهش می دهد و از بیماری تصلب شرایین جلوگیری می کند.

فواید درمانی گردو

راهنمای خرید گردو

گردو انواع متنوع و مختلفی دارد. که با دانستن یکسری نکات می توانید خرید خوبی داشته باشید. مرغوب‌ترین نمونه گردو، گردو پوست کاغذی است

بو

یکی از مواردی که در زمان خرید لازم است به آن توجه نمایید بوی آن است. به طور معمول گردو تازه دارای بو مشخصی است که در زمان مصرف با این بو آشنا شده اید.

ظاهر گردو

شکل ظاهری یکی دیگر از مواردی است که در خرید مورد توجه قرار می گیرد. گردو ایرانی دارای اندازه یکسانی نیست و از جهت ظاهر کمی با یکدیگر متفاوت می باشد. با مشاهده گردو یک اندازه می توان احتمال داد که گردو خارجی باشد.

قیمت گردو

گردو دارای قیمت های مختلفی می باشد. که قیمت به مواردی از قبیل کیفیت، جنس پوست، با پوست یا بدون پوست بودن و محل رشد گردو بستگی دارد.

فواید درمانی گردو

نحوه نگهداری از گردو

بهترین حالت برای نگهداری گردو با پوست خشک گردو است. اما اگر از مغز گردو استفاده می کنید حتما آن را داخل یخچال نگهداری کنید. چرا که اگر مغز گردو در معرض نور خورشید قرار گیرد سبب فاسد شدن گردو می شود و گردو خاصیت اولیه خود را از دست می دهد.

مصرف روزانه گردو

با توجه به فواید درمانی گردو که متوجه شدیم. لازم است بدانید که در طی روز چه میزان گردو می توانید استفاده کنید؟ مقدار استفاده گردو به عوامل متعددی بستگی دارد. از جمله جنس، سن، فعالیت جسمانی فرد. مصرف متعادلانه گردو حدود30 گرم یا 10 عدد است. بهترین زمان مصرف گردو شروع روز است. که می توانید با 2 تا 4 گردو کامل روز را شروع کنید. البته از این مغز خوشمزه و مفید به عنوان طعم دهنده در سایر غذاها نیز استفاده کنید که ترکیب فوق العاده ای را به همراه دارد.

فواید گردو

جمع بندی

با دانستن و آگاهی پیدا کردن از فواید درمانی گردو که در بالا توضیحات کاملی ارائه شد. در صورتی که قصد خرید گردو تازه و با کیفیت را دارید می توانید به فروشگاه آنلاین آجیل آزیلی مراجعه نمایید و به راحتی خرید خود را انجام دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *