مقالات

راهنمای جامع و نکات خرید بادام هندی + انواع بادام هندی

راهنمای خرید بادام هندی

بادام هندی یکی از آجیل‌های گران قیمت موجود در بازار است که تولید داخلی ندارد و تنها از خارج کشور وارد می‌شود. پس این مقاله را تا انتها بخوانید که تا حد امکان شناخت بهتری از این محصول در زمان خرید حضوری یا اینترنتی داشته باشید.

بادام هندی برای کدام کشور است

بیشتر برندهای خارجی صادرکننده بادام هندی از کشورهای هند و ویتنام هستند. اگرچه مانند هر محصول دیگر کیفیت بادام هندی برندها  یکدیگر متفاوت است. می‌توان گفت بهترین کیفیت بادام هندی از برند پرسنتی است که به طبع قیمت بالاتری از دیگر برندها دارد.

انواع بادام هندی

باید بدانید یکی از معبارهای اصلی در قیمت گذاری سایز بادام هندی است. با انواع بادام هندی موجود در بازار آشنا می‌شویم:

 

بادام هندی سایز 320

می‌توان گفت این سایز، سایز نرمال و معمولی بادام هندی است که نسبت به سایزهای 240 و 180 کوچک‌تر است. قیمت آن نسبت به نمونه‌های دیگر پایین‌تر است. بادام هندی سایز 320 به خاطر حجم تولید زیاد، پرمصرف‎‌‌ترین و پرفروش‌ترین نمونه بادام هندی است.

نکته: اعداد کوچکتر در سایز نشانه درشت‌تر بودن بادام هندی است.

بادام هندی سایز 240

بادام هندی 240 که معمولا با نام بادام هندی درجه یک معرفی می‌شود از نظر سایز درشت‌تر از بادام هندی 320 است و قیمت بالاتری دارد. این محصول با طعم‌های خام و زعفرانی در فروشگاه آزیلی موجود است.

بادام هندی سایز 180

این نمونه بادام هندی که با نام King of Cashew(پادشاه بادام هندی) شناخته می‌شود درشت‌ترین و مرغوب‌ترین نمونه بادام هندی است. حجم تولید این محصول نسبت به سایر انواع بادام هندی کمتر است و همه این عوامل باعث شده قیمت بادام هندی سایز 180 گران‌تر از دیگر محصولات باشد.
بادام هندی 180 به صورت بادام هندی با پوست یا همان بادام هندی کبابی در فروشگاه آزیلی موجود است.

بادام هندی شکسته یا خرد شده

اگر شما به هر دلیلی مصرف بادام هندی زیادی دارید مثل شیرینی پزی، کارگاه یا حتی برای مصرف شخصی ولی ترجیح میدین با هزینه خیلی پایین‌تری این محصول رو تهیه کنید، باید بهتون بگم که بادام هندی بصورت شکسته یا لپه در بازار موجود هست که از بار اصلی جدا شده و با قیمت پایین‌تری به فروش می‌رسه.

از نظر تازگی و طعم بادام هندی شکسته هیچ تفاوتی با دیگر انواع بادام هندی ندارد و تنها به خاطر شکستگی بادام هندی قیمت پایین‌تری دارد.

 

حالا که با انواع بادام هندی آشنا شدید می‌رسیم به نحوه تشخیص بادام هندی تازه و با کیفیت:

تشخیص بادام هندی تازه

رنگ بادام هندی

اولین موردی که در تشخیص بادام هندی مهم هست رنگ سفید بادام هندی هست. مغز بادام هندی تازه رنگی سفید (استخوانی) دارد. اگر در موردی بادام هندی رنگ کرم یا مایل به زرد داشت الزاما دلیل بر ماندگی نیست. در ادامه به روش‌های دیگر تشخیص تازگی بادام هندی اشاره می‌کنیم.

بو کردن بادام هندی

بادام هندی تازه بویی مطبوع و لطیف دارد و به راحتی قابل تشخیص است. در صورتی که بادام هندی به درشرایط نامناسب نگهداری شده باشد یا تاریه انقضا آن گذشته باشد بوی نم و ماندگی آن را به راحتی متوجه می‌شوید.

همچنین بادام هندی تازه هنگام شکستن ترد و محکم است. در حالی که بادام هندی اگر نم‌دار باشد و نرم شکسته شود ممکن است تازگی خود را از دست داده باشد.

شما در فروشگاه آزیلی می‌توانید لیست قیمت بادام هندی تازه را مشاهده کنید و سفارش خودتان را با تضمین کیفیت و تازگی ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *